Het zware lading/dockschip Hua Hai Long ook in de Wiltonhaven op 13 december 2021. Schip is gebouwd in 2012 en vaart onder Chinese vlag
bijgewerkt: 13 december 2021
Voor andere foto's uit 2021 en van de Balder in Rotterdam, klik op: lees meer of Schepen 2021
Op 22 april 2021 voer de Typhoon van Chemgas niet alleen langs de Iona die op de Holland Amerika Kade lag op stootgaren, maar ging ook
richting Engeland en kwam zo langs Vlaardingen. Tijdens het passeren werd de achtermast omhoog gezet.
TYPHOON (IMO: 9507582) is a Inland, Motor Tanker that was built in 2010 and is sailing under the flag of Netherlands.
It’s carrying capacity is 2657 cubic meters Liquid Gas and her current draught is reported to be 3 meters.
Her length overall (LOA) is 96.7 meters and her width is 14 meters.
Name: TYPHOON
ENI: 2722193
Vessel Type - Generic: Tanker
Vessel Type - Detailed: Inland, Motor Tanker
MMSI: 245889000 Call Sign: PHTY
Flag: Netherlands [NL]
Gross Tonnage: 2410 Summer DWT: 2161 t
Home Port: ROTTERDAM
De achtermast staat keurig rechtovereind. Op de achtergrond de "tangen" van de raffinaderij aan de "Overkant".
De Atlantis Armona ging richting zee en voer langs het Scheur in Vlaardingen
Atlantis Armiona heeft IMO 9268162 en is gebouwd in 2004 voor Atlantis Tanker Group.
2603 ton en vaart onder de vlag van Malta
De Atlantis Armona, tanker met 11 tanks en double hull
Al enige tijd ligt de Swift 10 in de Wiltonhaven in Schiedam voor werkzaamheden aan de poten. Het platform is bijna tot bovenaan gezet
Maar het is op "normale" hoogte. Nu steken de poten er een eind bovenuit
Het is een hele hoogte als het platform bijna bovenaan staat. En de fotograaf kan het weten van zijn ervaring op de Gulftide in 1976 die toen opgelegd lag bij Texel.....
Maar de Swift 10 hier weer op een beter hoogte
De MPI Adventaure met thuishaven Rotterdam vertrok van Mammpet Schiedam op weg naar zee
Een indrukwekkend vaartuig
Het schip ging ten anker op de rede van Hoek van Holland
De Spartacus van het Belgische baggerbedrijf Deme (Dredging International) vertrok van IHC Krimpen naar de Maasvlakte
Eerst door de van Brienenoordbrug, de Koninginnebrug bij het Noordereiland en de Erasmusbrug.
De Spartacus voorbij de Oude Maas richting zee, maar bijna op zee afslaan naar de Maasvlakte
Het schip vaart onder Belgische vlag.
Gegevens volgens website van Deme::
CONSTRUCTION YEAR //2021
De Hidden Gem, een boorschip welke gekocht is door All Seas om om te bouwen tot schip die mineralen van de oceaan gaat plukken,
lag eerst in dok bij Damen in de Wiltonhaven en is ondertussen verhaald naar de Waalhaven.
Hidden Gem
Hidden Gem met de Oosterdam
Niet alleen in de Rotterdamse haven komen schepen die de moeite waard zijn. Hier de "Noord Nederland", een ferry van Harlingen naar Terschelling.
Hier op de weg van Terschelling naar Harlingen.
De website van Rederij Doeksen geeft de volgende informatie:
De Noord-Nederland is onze enige vrachtboot. Het schip vervoert vooral vuile lading (GFT, destructiewagens) en vracht zodat de passagiersschepen hier geen last van hebben. Daarnaast wordt het schip op drukke momenten ingezet als extra autoboot. Ms Noord-Nederland kan meer lading vervoeren dan haar eigen gewicht en is de allereerste roll on roll of-vrachtcatamaran in Europa. In 2017 is de Noord-Nederland verlengd met 20 meter.
Technische specificaties
Lengte: | 65,6 meter |
Breedte: | 15 meter |
Maximale snelheid: | 12 mijl per uur (ca. 22 km/u) |
Aantal passagiers: | 12 |
Vracht: | 449,1 ton (182 meter) |
Gebouwd in: | 2002 |
De Vlieland vaart uiteraard van Harlingen naar Vlieland.
Ms Vlieland is het grootste schip op de lijn Harlingen – Vlieland. Aan boord is een zelfbedieningsbuffet en een bar. In de salon kunt u een keuze maken uit zitgroepjes met een tafel, loungebanken en stoelen in vliegtuigopstelling en er zijn werkplekken met stopcontacten. Er is een kindersalon op de begane grond. Aan boord kunt u gratis gebruik maken van wifi. Het gehele schip, dus ook het zonnedek, is toegankelijk voor rolstoelgebruikers.
Technische specificaties
Lengte: | 68 meter |
Breedte: | 17 meter |
Maximale snelheid: | 14 mijl per uur (ca. 25 km/u) |
Aantal passagiers: | 950 |
Aantal auto’s: | 50 |
Gebouwd in: | 2005 |
Garnalenkotter Terschelling TS2 Sven verlaat de haven van Harlingen
Garnalenkotter Terschelling TS2 Sven heeft de haven van Harlingen verlaten en is onderweg naar de visgronden op de Waddenzee
De veerboot Friesland ligt op Terschelling en doet waarschijnlijk dienst als reserveboot of extra schip in het drukke zomerseizoen
Ms Friesland is het grootste schip op de lijn Harlingen – Terschelling. Aan boord zijn moderne salons, waaronder een aparte familiesalon met videohoekje. Heeft u trek, dan kunt u een keuze maken bij de zelfbedieningsbuffetten. Ook is er een gezellige bar. Handig: op de eerste verdieping vindt u de babyverzorgingskamer en er zijn werkplekken met stopcontacten. Aan boord kunt u gratis gebruik maken van wifi.
Technische specificaties
Lengte: | 69 meter |
Breedte: | 16 meter |
Maximale snelheid: | 14 mijl per uur (ca. 25 km/u) |
Aantal passagiers: | 1100 |
Aantal auto’s: | 100 |
Gebouwd in: | 1989 |
De Friesland in Terschelling met de vuurtoren Brandaris op de achtergrond.
Info over de schepen is te vinden op de volgende website van Rederij Doeksen
Niet alleen in de Rotterdamse haven komen schepen die de moeite waard zijn, want hier de mosselkotter YE257 "SOLI DEO GLORIA"
Volgeladen op de Waddenzee.
De mosselkotter YE257 "SOLI DEO GLORIA" heeft zo te zien een goede vangst gehad.
De Horizon Star op 13 december 2021 in de Merwehaven
Op 13 december 2021 lag de Zaanborg van Wagenborg aan de Parkkade
Ook op 13 december 2021, maar dan in de Wiltonhaven de Oceanxplorer en Hugin Explorer
Het zware lading/dockschip Hua Hai Long ook in de Wiltonhaven op 13 december 2021. Schip is gebouwd in 2012 en vaart onder Chinese vlag